WITAMY NA STRONIE NASZEJ SZKOŁY!
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

15 minut angielskiego codziennie

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

 

 

 

NAZWA INNOWACJI: 15 MINUT JĘZYKA ANGIELSKIEGO CODZIENNIE

 

 

Miejsce wdrażania innowacji: Szkoła Podstawowa w Dzierżanowie

Adresaci innowacji: grupa 3-6 latków

Data innowacji:Wrzesień 2024-Czerwiec 2025

Opracowała: Katarzyna Kowalska

 

 

Cel główny: rozbudzenie zainteresowania językiem angielskim

 

Opis i założenia innowacji: Bardzo ważnym elementem innowacji jest codzienny kontakt przedszkolaków z językiem angielskim. Zakłada się wprowadzenie innowacji jako stałego elementu pracy dla nauczyciela języka angielskiego i dzieci 3-6 letnich- przez 15 minut codziennie. Język angielski będzie przyswajany w czasie śpiewania piosenek, recytacji wierszyków, powtarzania rymowanek oraz podczas rozmów z nauczycielem, który będzie zwracał się do dzieci w języku angielskim. Wprowadzane słownictwo będzie się opierać na prostych zwrotach, które dzieci słyszą na co dzień podczas nauki, zabawy, posiłków, czynności organizacyjno- porządkowych oraz higienicznych.

 

Zwroty:

  • Good morning,

  • Goodbye,

  • Make a circle please,

  • Stand up,

  • Sit down,

  • Enjoy your meal,

  • Eat breakfast,

  • Wash your hands,

  • Can I go to the toilet?,

  • I am going to the toilet,

  • Do you need my help with putting your shoes on?,

  • Zip your jacket up,

  • Tie your shoelaces,

  • I will open/close the window.

 

Metody pracy:

  • metoda naturalna- na zajęciach nauczyciel stosuje proste, krótkie sformułowania,posługując się przy tym gestem oraz mimiką,

  • metoda audiowizualna- dzieci uczą się kojarzenia brzmienia angielskich słów z ilustracjami.

 

Techniki:

  • słuchanie i wykonywanie poleceń w języku angielskim,

  • śpiewanie piosenek w języku angielskim,

  • grupowe i indywidualne odtwarzanie rymowanek,

  • słuchanie i oglądanie bajek w języku angielskim.

 

 

 

Formy pracy:

  • indywidualna, grupowa

 

Środki dydaktyczne:

  • płyty CD, komputer, magnetofon,zabawki, rekwizyty świąteczne

 

 

Spodziewane efekty pracy:

Dzieci:

 

  • zdobędą większą wiedzę językową,

  • poszerzą swój zasób słownictwa,

  • będą ciekawe i zainteresowane językiem angielskim,

  • wzmocnią wiarę we własne siły,

  • uzyskają warunki do lepszego rozwoju i zdobywania kolejnych umiejętności z języka angielskiego na kolejnych poziomach.

 

 

 

 

Tematyka zajęć:

 

TEMATYKA ZAJĘĆ

MIESIĄC

hello/good morning/goodbye/colors

wrzesień

shapes

październik

feather

listopad

festivals

grudzień

toys

styczeń

family

luty

animals

marzec

food/festivals

kwiecień

body

maj

clothes

czerwiec

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Słownictwo szczegółowe:

 

MIESIĄC

SŁOWNICTWO PODSTAWOWE/

PRZEWIDYWANE ODPOWIEDZI DZIECI

ZDANIA

WRZESIEŃ

Red, orange, yellow, green, blue, brown, pink, purple, white, black

What color is it?

PAŹDZIERNIK

Circle, square, triangle

 

What’s it?

 

LISTOPAD

Sunny, rainy, snowy, windy, cloudy

What’s the weather like today?

What’s your favorite weather?

GRUDZIEŃ

Christmas tree, sack, present

What’s it?

STYCZEŃ

Teddy, doll, car, ball, book

What is it?

What’s your favourite toy?

LUTY

Mummy, daddy, brother, sister, baby, granny, grandpa

yes/no

Who is it?

Have you got any brothers or sisters?

MARZEC

Tiger, elephant, zebra, giraffe, parrot, cat, dog, bird, fish, turtle

yes/no

What pet have you got?

What can you hear?

Have you got a pet?

KWIECIEŃ

Easter, easter egg, easter bunny, chocolate

What is this?

MAJ

Eye, ear, nose, mouth, head, tummy, arms, legs, hands, feet

Touch your …(Eye, ear, nose, mouth, head, tummy, arms, legs, hands, feet)

 

CZERWIEC

T-shirt, trousers, jumper, shoes, socks, hat, coat, skirt, shorts, sandals, dress

What are you wearing?

 

 

 

Sposoby ewaluacji:

  • poziom zadowolenia dzieci z własnych umiejętności i dokonań

  • obserwacja i analiza zajęć,

  • umieszczenie zdjęć z zajęć na stronie internetowej szkoły jako forma nagrody za efektywne zajęcia,

  • rozmowy z rodzicami,

  • zajęcia otwarte dla rodziców.

Data dodania: 2024-10-14 16:19:54
Data edycji: 2024-10-14 16:19:58
Ilość wyświetleń: 45

Wykształcenie to dobro, którego nikt nie jest w stanie nas pozbawić

Menander
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej