Dzierżanowo 53
09-460 Mała Wieś
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
NAZWA INNOWACJI: 15 MINUT JĘZYKA ANGIELSKIEGO CODZIENNIE
Miejsce wdrażania innowacji: Szkoła Podstawowa w Dzierżanowie
Adresaci innowacji: grupa 3-6 latków
Data innowacji:Wrzesień 2024-Czerwiec 2025
Opracowała: Katarzyna Kowalska
Cel główny: rozbudzenie zainteresowania językiem angielskim
Opis i założenia innowacji: Bardzo ważnym elementem innowacji jest codzienny kontakt przedszkolaków z językiem angielskim. Zakłada się wprowadzenie innowacji jako stałego elementu pracy dla nauczyciela języka angielskiego i dzieci 3-6 letnich- przez 15 minut codziennie. Język angielski będzie przyswajany w czasie śpiewania piosenek, recytacji wierszyków, powtarzania rymowanek oraz podczas rozmów z nauczycielem, który będzie zwracał się do dzieci w języku angielskim. Wprowadzane słownictwo będzie się opierać na prostych zwrotach, które dzieci słyszą na co dzień podczas nauki, zabawy, posiłków, czynności organizacyjno- porządkowych oraz higienicznych.
Zwroty:
Good morning,
Goodbye,
Make a circle please,
Stand up,
Sit down,
Enjoy your meal,
Eat breakfast,
Wash your hands,
Can I go to the toilet?,
I am going to the toilet,
Do you need my help with putting your shoes on?,
Zip your jacket up,
Tie your shoelaces,
I will open/close the window.
Metody pracy:
metoda naturalna- na zajęciach nauczyciel stosuje proste, krótkie sformułowania,posługując się przy tym gestem oraz mimiką,
metoda audiowizualna- dzieci uczą się kojarzenia brzmienia angielskich słów z ilustracjami.
Techniki:
słuchanie i wykonywanie poleceń w języku angielskim,
śpiewanie piosenek w języku angielskim,
grupowe i indywidualne odtwarzanie rymowanek,
słuchanie i oglądanie bajek w języku angielskim.
Formy pracy:
indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne:
płyty CD, komputer, magnetofon,zabawki, rekwizyty świąteczne
Spodziewane efekty pracy:
Dzieci:
zdobędą większą wiedzę językową,
poszerzą swój zasób słownictwa,
będą ciekawe i zainteresowane językiem angielskim,
wzmocnią wiarę we własne siły,
uzyskają warunki do lepszego rozwoju i zdobywania kolejnych umiejętności z języka angielskiego na kolejnych poziomach.
Tematyka zajęć:
TEMATYKA ZAJĘĆ |
MIESIĄC |
hello/good morning/goodbye/colors |
wrzesień |
shapes |
październik |
feather |
listopad |
festivals |
grudzień |
toys |
styczeń |
family |
luty |
animals |
marzec |
food/festivals |
kwiecień |
body |
maj |
clothes |
czerwiec |
Słownictwo szczegółowe:
MIESIĄC |
SŁOWNICTWO PODSTAWOWE/ PRZEWIDYWANE ODPOWIEDZI DZIECI |
ZDANIA |
WRZESIEŃ |
Red, orange, yellow, green, blue, brown, pink, purple, white, black |
What color is it? |
PAŹDZIERNIK |
Circle, square, triangle
|
What’s it?
|
LISTOPAD |
Sunny, rainy, snowy, windy, cloudy |
What’s the weather like today? What’s your favorite weather? |
GRUDZIEŃ |
Christmas tree, sack, present |
What’s it? |
STYCZEŃ |
Teddy, doll, car, ball, book |
What is it? What’s your favourite toy? |
LUTY |
Mummy, daddy, brother, sister, baby, granny, grandpa yes/no |
Who is it? Have you got any brothers or sisters? |
MARZEC |
Tiger, elephant, zebra, giraffe, parrot, cat, dog, bird, fish, turtle yes/no |
What pet have you got? What can you hear? Have you got a pet? |
KWIECIEŃ |
Easter, easter egg, easter bunny, chocolate |
What is this? |
MAJ |
Eye, ear, nose, mouth, head, tummy, arms, legs, hands, feet |
Touch your …(Eye, ear, nose, mouth, head, tummy, arms, legs, hands, feet)
|
CZERWIEC |
T-shirt, trousers, jumper, shoes, socks, hat, coat, skirt, shorts, sandals, dress |
What are you wearing?
|
Sposoby ewaluacji:
poziom zadowolenia dzieci z własnych umiejętności i dokonań
obserwacja i analiza zajęć,
umieszczenie zdjęć z zajęć na stronie internetowej szkoły jako forma nagrody za efektywne zajęcia,
rozmowy z rodzicami,
zajęcia otwarte dla rodziców.
Wykształcenie to dobro, którego nikt nie jest w stanie nas pozbawić
Dzierżanowo 53
09-460 Mała Wieś